Just det här exemplaret har en speciell dekor på kåporna som någon talangfull artist fixat ihop, det är vad som gör en hel del av helhetsintrycket. Det finns inte några 750 eller 1100 genom åren som såg ut precis så här nya. Lacken påminner mest om en 1990 års GSX-R750 och bakre sidokåporna kommer direkt från en sådan. Originalljuddämparna, dubbelt system med en dämpare per sida saknades och var utbytt mot ett 4-1-system med BSM "Vampire"-slipon.
Den ljuddämparen ger bra mkt mer effekt över 7000 varv och ett häftigt men olagligt avgasljud. En
fetare 'besiktningsljuddämpare' från en Honda medföljde och den har jag fattat tycke för nu
och kommer att köra med den framöver. Det medföljer även en 'ensits-kuts' som används när man vill ha ett solo-utseende. Bakdäcket var det inte mkt mönster kvar på (Dunlop 'Azaro') och jag hittade gummirester på den gör-det-själv-tillverkade aluminium-innerskärmen som vittnade om lite bus-användning. Men den är bra grundmaterial för att få till en bra hoj. |
![]() ![]() ![]() |